2017. október 31., kedd

Jeff Wheeler: The Queen's Poisoner - A királynő méregkeverője


Egy fiúból férfi lesz – és nagyszerű ember.​ 
Severn Argentine király messzi földön hírhedt: trónbitorló, a törvényes örökösök gyilkosa, az árulás kegyetlen megtorlója. Kiskaddon hercege veszélyes játékba kezd, hogy a királyt letaszítsa a trónról… de veszít. Cserébe a király fogságába kell adnia fiát, Owent. Így ha a herceg hűsége ismét megrendülni látszik, azért a fia fizet az életével.​ 
Owen a király kémeit elkerülve és szövetségeseket keresve igyekszik túlélni a mindennapokat Királyforrás udvarában. Amikor azonban kiderül apja újabb árulása, és a sorsa megpecsételődni látszik, a fiúnak különleges eszközökre van szüksége. Meg kell mutatnia a bosszúszomjas királynak, hogy élve igenis nagyobb hasznát veheti. Az elkeseredett próbálkozásban pedig csakis egyvalaki lehet a segítségére: egy titokzatos nő, akinek valóban hatalma van élet, halál és sors felett.​ 



Könyvadatok: 
Fordító: Varga Tibor 
Oldalszám: 376 
Kiadó: Könyvmolyképző 
Kiadás éve: 2017 
Sorozat: Kingfountain - Királyforrás #1 



A királynő méregkeverőjére az első pillanatban felfigyeltem. Amikor megláttam, hogy érkezik magyarul, tudtam, hogy nekem ez a könyv KELL. A gyönyörű borító egyből levett a lábamról, és a fülszöveg is meggyőzött, hogy nem fog csalódást okozni. Egy másik, szintén vágyott kötettel elő is rendeltem, és villámgyorsan, a megjelenést követő napon már a kezemben tarthattam a várva várt csomagot. Sokáig csak forgattam jobbra-balra, minden szögből megcsodáltam, hiszen élőben sokkal szebb, mint képen. Arra számítottam, hogy A hamis herceghez hasonló, pörgős és akciódús regényt olvashatok majd - ennél nagyobbat azonban nem is tévedhettem volna. 


A történet főszereplője a nyolc éves Owen, akit édesapja árulása miatt Severn király egyfajta biztosítékként magához rendel a palotába. A szülei számára elég egyetlen rossz lépés, és a fiuk az életével fizet érte. Owen kezdetben retteg, hogy milyen sors vár rá Királyforrásban, és minden lehetőséget igyekszik megragadni a menekülésre. Ahogy telnek a napok, egyre több barátra talál, és a királynő is elküldi hozzá a méregkeverőjét, hogy segítse a szökésben. Fondorlatos tervet eszelnek ki, hogy félrevezessék az uralkodót, a félénk kisfiú pedig idővel magtanul kiállni magáért, mert csak így maradhat életben az udvarban. 

A kapcsolatunk nem indult épp zökkenőmentesen. Az elején még nem igazán tudtam beleélni magam, kellett egy kis idő, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok, ám amint ez megvolt, nem akadt több problémám. A végére nagyon megszerettem a könyvet. Jeff Wheeler a megtévesztés mestere. Szinte soha nem azt kaptam tőle, amire készültem. Amikor azt hittem, kezdek végre kiismerni valakit, újabb és újabb meglepetésekkel szolgált. Annak ellenére, hogy csigalassúsággal hömpölygött a cselekmény, az utolsó betűig képes volt fenntartani a kíváncsiságomat, és izgatottam vártam, hogy milyen kaland vár rám a következő oldalon. Egy remekül felépített világot hozott létre, bár igaz, ami igaz, volt miből építkeznie, mivel valós történelmi események és személyek ihlették meg az írót, de kétségkívül nagyszerűen visszaadja a kor intrikával és ármánykodással átszőtt hangulatát. 


A regény erősen karakterközpontú, a szereplők élethűek, szépen kidolgozottak. Engem egyáltalán nem zavart, hogy gyerek főhőssel van dolgunk, mert egy lenyűgöző karakterfejlődésnek lehetünk tanúi. Owen először nehezen boldogul ebben a hatalmi harcokkal és összeesküvésekkel teli világban, ám amint beszáguld a képbe egy bizonyos cserfes kishölgy, minden megváltozik. Evie felbukkanása igencsak pozitív fordulat, és akármennyire locsi-fecsi is, mindig bátorságot önt Owenbe, aki így egyre merészebb lesz, és megtalálja a hangját. Ankarette a fő cselszövő, okos, furfangos, ugyanakkor jószívű nő. Sokat mesél a gyerekeknek, ilyenkor úgy éreztem, mintha én is ott ülnék mellettük, és hevesen dobogó szívvel, tágra nyílt szemmel hallgatnám a régmúlt időkről szóló történeteket. Severn mindvégig hatalmas kérdőjel volt számomra. Számtalan rossz tulajdonsággal rendelkezik, de jóval gonoszabbnak van beállítva, mint amilyen valójában. Ő csak arra vágyik, hogy valaki megértse, és amikor ez megtörténik - nos, az igazán felemelő pillanat. És végül, de nem utolsó sorban, van még egy terebélyes, akarom mondani, tekintélyes kém uraságunk Mancini személyében, aki jelentősen feldobja a kedélyeket. Jókat mulattam a beszólásain és a mesterkedésein, valamint az egyes fejezetek végén lévő feljegyzéseiből is megtudhatunk egyet s mást. 

Összességében nézve A királynő méregkeverője egy nagyon ígéretes sorozatnyitó kötet. Hű korkép, hiteles leírások, szerethető karakterek és egy csipetnyi fantasy teszi letehetetlenné. Aki esetleg mégis túl gyermetegnek találná, annak jó hír, hogy a következő részben, A tolvaj lányában már ugrunk hét évet, vagyis kis főhőseink ott tizenévesek lesznek, és újabb hihetetlen kalandokba keverednek. Kíváncsian várom. 


Pontszám: 10/10 


Nézőpont: E/3, múlt idő, Owen szemszögéből 
Kedvenc karakter: Owen és Mancini 
Kiknek ajánlom: kalandkedvelőknek 



Idézetek a könyvből 

"- Kötelesség. Hűség. Ezek olyan kincsek, amelyek értéke aranyban nem mérhető." 

"- A gondolatoknak időt kell adni, hogy növekedhessenek. Ha az ember sok időt szán rá, meglepő dolgokra képes." 

"- Tapasztalataim szerint az a tény, amit mindenki elfogad, általában a legnagyobb szemfényvesztés. - Megsimította a fiú haját. - Ne feledd: soha ne engedd, hogy más gondolkodjon helyetted!" 

"- Ha sokan hisznek rólad valamit, egy idő után te is másképp látod önmagad. Sokszor mások megítélése alapján cselekszünk. Nagyon erősnek kell lenni ahhoz, hogy az ember képes legyen ellenállni ennyi rosszakaratnak és ennyi ellenségeskedésnek." 

"Nincs törékenyebb dolog a világon a békénél." 




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése