2018. október 5., péntek

Erin Watt: Paper Princess - Papír hercegnő


Egy ​lányról, aki sztriptízbárból és benzinkútról kerül fényűző villába és menő gimibe jut, miközben igyekszik hű lenni önmagához.
Ella Harper nagy túlélő, született optimista. Egész életében városról városra költözött szeleburdi anyjával, küzdött a megélhetéséért, és végig hitt benne, hogy egy napon majd kimászik a gödörből. De az édesanyja halála után végképp egyedül marad.
Egészen addig, amíg meg nem jelenik Callum Royal, aki kihúzza Ellát a szegénységből, és elcipeli a luxuspalotájába az öt fia mellé, akik viszont utálkozva fogadják. Mindegyik Royal fiú karizmatikus személyiség, de egyik sem olyan magával ragadó, mint Reed Royal: a srác, aki eltökélte, hogy visszaküldi Ellát a nyomorba, ahonnan jött.
Reed nem tart igényt Ellára. Azt mondja, nem tartozik közéjük.
Talán igaza van.
Gazdagság. Fényűzés. Megtévesztés. Ella új és ismeretlen világba csöppen, és ha a Royal palotában is életben akar maradni, kénytelen lesz felállítani a saját szabályait.
Ella percek alatt eljut a szegény árva sorstól az amerikai álomig… De tényleg könnyebb az utóbbiban élni?
Kövesd a sorsát te is és éld át egy különleges világ örömét, bánatát!



Könyvadatok
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
Oldalszám: 360
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2017
Sorozat: The Royals - A Royal család #1



Jól emlékszem, mekkora őrület járta körül tavaly a könyv megjelenését. Csillámpónik lovagoltak az égen, a Nap is visszafelé kezdett sütni, mikor kiderült, hogy érkezik itthon is a The Royals első kötete. Mindenki be volt zsongva, én meg csak néztem ki a fejemből bambán, mert nem értettem, mire fel ez a nagy felfordulás. Aztán, ahogy érkezni kezdtek az első pozitív kritikák, egyre kíváncsibb lettem rá, kik azok a Royal fiúk, és mitől olyan fantasztikusak. Olvasgattam a regényről áradozó ódákat és dicshimnuszokat, és megvártam, hogy csillapodjon kissé körülötte a hype, mert bevallom, a kíváncsiságom ellenére eléggé taszított a körülötte kialakult felhajtás. Egész sokáig álltam a sarat vele szemben, hiszen csak nemrég fejeztem be, de még mindig kavarognak bennem az érzések miatta.

A sorozat

A történet főszereplője Ella Harper, aki fiatal kora ellenére már megtapasztalta az élet árnyékos oldalát is. Tizenhét éves korára arra kényszerül, hogy édesanyja halála után egyedül gondoskodjon magáról. Részmunkaidős állásokat vállal, hogy ki tudja fizetni a szállását és az iskolai költségeket, de egy nap nem várt fordulatot vesz az élete. Az igazgatói irodába hívatják, ahol találkozik egy Callum Royal nevű férfival, aki azt állítja, ő Ella gyámja. A lány egy szavát sem hiszi, és már azon gondolkodik, hogy továbbáll egy másik városba, de Callum megtalálja, és magával viszi bámulatos palotájába. Kiderül, hogy igazat mondott, és Ella nemrég elhunyt édesapja kérte meg őt, hogy vigyázzon a lányára. A férfi alkut ajánl Ellának: ha nem szökik el, és nála marad, havonta tízezer dollár üti a markát, ha pedig leérettségizik, még több. A lány elfogadja az ajánlatot, egy valamivel - pontosabban inkább öt valakivel - azonban nem számol: Callum fiaival, akik bármeddig hajlandóak elmenni azért, hogy pokollá tegyék az életét.

Nem véletlenül áradoznak naphosszat a rajongók erről a könyvről. Megvan benne minden, ami egy jó romantikus regényhez szükségeltetik: szerelem, szenvedély, vad csatározások, mégis vegyes érzésekkel tettem le a kezemből. Hol szerettem olvasni, hol meg nem. Hol kiugróan jónak találtam, hol pedig a béka feneke alá süllyedt. Nem volt számomra átmenet a kettő között. Leginkább egy elfuserált tündérmese és egy brazil szappanopera szerelemgyerekéhez tudnám hasonlítani. Egyszerre vonzott és lökött el magától, és a mai napig nem vagyok képes eldönteni, melyik oldalra álljak. A cselekménnyel alapvetően nem volt bajom, hiszen néha kellenek a Disney mesékre hajazó történetek is. Adott egy szegény, árva lányka, akivel egy nap megtörténik a csoda: beköltözik egy kastélynak is beillő, lenyűgöző épületbe, ahol gondoskodnak az ellátásáról, kap enni, inni, tetőt a feje fölé, iskolába járhat, sőt, mindezért fizetnek is neki. Igen ám, csak hogy hiába vált látszólag hercegkisasszonnyá, Hamupipőkének meg kell küzdenie a félelmetes ötfejű sárkánnyal, aminek mindegyik feje egy-egy bunkó parasztot takar. Igen, ők lennének a híres-nevezetes Royal fiúk, akik mindent és mindenkit tönkretesznek maguk körül, beleértve engem is. Szóval a szereplőkel meggyűlt a gondom. Véleményem szerint néhány évvel idősebb karakterekkel sokkal jobban megállta volna a helyét a sztori. A húszas éveim közepén már nem igazán tudom beleélni magam a tinédzserek világába, így eléggé idegesíttet a rengeteg drámázás és az alpári stílus, hiába ezek a gimis élet velejárói. Ugyanakkor azt kell mondjam, valamennyire le is nyűgözött. Mint egy elvetemült sorozatfüggő, úgy vártam, vajon milyen újabb csavart tartogat a következő fejezetben az Erin Watt néven publikáló szerzőpáros, Elle Kennedy és Jen Frederick. Annak ellenére, hogy sokszor legszívesebben messzire hajítottam volna a könyvet, engem is elvarázsolt Royalék világa, a pompa és a fényűzés, a luxus és a drága kirándulások. Ám hiába a csillogás, ha a felszín alatt olyan problémák bujkálnak, amiket nem lehet dollármilliókkal megoldani, vagy változtatni a helyzeten. A fény mögött mindig ott rejtőzik az árnyék, többek között erre is nagyszerűen rávilágít a kötet. Valahol mélyen sejtettem, hogy ennek az egésznek nem lehet jó vége, de attól a befejezés még szíven ütött. Túl szép és tökéletes lett volna, ha happy enddel zárul a történet.


Ella tökös, belevaló főhősnő. Korán megedzette az élet, amikor az édesanyja rákban elhunyt, így két éve a saját útját járja, önmagát ellátva. Tetszett, hogy nem nyafogott azért, ami vele történt, hanem tette, amit tennie kellett a túlélésért. Nem a legmegfelelőbb utat választotta, de életben maradt. Csodáltam a bátorságáért és a kitartásáért, ahogyan küzdött, sosem adta fel. Erős lány, ügyesen kivágja magát a szorult helyzetekből, amiből kijut neki bőven, miután a Royal villába kerül. Az új "testvérei" ugyanis minden követ megmozgatnak azért, hogy elüldözzék, de ő nem hátrál meg, inkább felveszi a kesztyűt, és visszavág az őt ért sérelmekért. Kedveltem őt, bár annyira közel nem került hozzám, mint szerettem volna, de még így is jobban szerettem a Royal klánnál. Ezek a srácok olyanok, akár egy farkasfalka, mindig összetartanak, és ha ellenséget szimatolnak, együtt szállnak harcba ellene. A gimiben ők a császárok, a többiek úgy táncolnak, ahogy ők fütyülnek. A legidősebb Royal fivér, Gideon a kivétel, mivel ő már egyetemista, csupán hétvégente jár haza, így belőle nem sokat kaptunk, mégis ő a legnormálisabb közülük, aki emberként viselkedik Ellával. Reed a falkavezér, az ő szava szent, mindenki neki engedelmeskedik. Egy igazi tahó, arrogáns, beképzelt seggfej, legalábbis kívülről. Belülről nézve azonban kicsit más a helyzet. Van egy gyengéd, érző oldala is, amit remekül titkol, Ellának viszont idővel sikerül előcsalogatnia. A kemény, macsó énjét eleinte rühelltem, de aztán, ahogy megmutatta a sérülékenyebb arcát, egyre jobban elkezdtem vele szimpatizálni. Folyamatosan került egyre közelebb Ella szívéhez és az enyémhez is, sőt, már-már el is hittem, hogy képes megváltozni, de nem. Kutyából nem lesz szalonna, Reed Royal pedig nem hazudtolja meg önmagát. Úgy átvágott a palánkon, hogy azóta is sajog miatta a szívem. Easton sem különb nála. Kezdetben legszívesebben jól megcsapkodtam volna egy baseball ütővel, amiért ekkora kretén, aztán meg megölelgettem volna, amiért ennyire elveszett. Minden hülyesége ellenére bírtam. A két legifjabb Royalt, Sawyert és Sebastiant sem kell félteni. Egymás között cserélgetik a lányokat, akiknek fogalmuk sincs, melyik ikerrel vannak épp, szóval nekik is megvannak a maguk stiklijei, bár olyan nagyon őket sem ismerhettük meg. Brooke-ot mindvégig hihetetlenül utáltam, örültem neki, amikor Callum végre felébredt, és észhez tért. Nem a legjobb apa, de tisztában van vele, mennyire elhanyagolta a családját, és értékeltem, hogy nem a világ legnagyobb megmentőjeként próbálta beállítani magát.

Mint látjátok, nem igazán sikerült zöld ágra vergődnöm a Papír hercegnővel. Amolyan "szeretlek is, meg nem is" viszonyba keveredtem vele, és nem tudom, merre billentsem el a mérleg nyelvét. A hibái dacára magával ragadott, és kíváncsi vagyok a folytatásra, a Megtört hercegre is. Jövőre valamikor sorra is kerítem.


Pontszám: 10/7


Nézőpont: E/1, jelen idő, Ella szemszögéből
Kedvenc karakter: -
Kiknek ajánlom: erősebb lelkű romantikusoknak, akik nem törnek össze, ha nem happy enddel zárul a történet



Idézetek a könyvből

"Ez sohasem lesz az én otthonom. Nekem semmi közöm a pompához. Nekem a mocsokhoz van közöm. Azt ismerem. Abban érzem jól magam. A mocsok nem hazudik. Nincs díszcsomagolásban. Az, aminek látszik."

"(...) a szép dolgok nem feltétlenül járnak kedves emberekkel."

"A sors keze a gyengéknek való: azoknak, akiknek nincs elég hatalmuk vagy kitartásuk, hogy kihozzák az életből, amit akarnak."

"veszteség őrült dolgokra készteti az embert."

"– Ki vele!
– Mivel?
– A többi hazugsággal. Tudod, hogy tegnap éjjel csak szívességet tettél nekem, igazából nem is érdekellek, blabla – legyintek.
Meglepő módon felkacag.
– Jaj, istenem! Ez egy nevetés volt? Emberek, Reed Royal nevet! Valaki telefonáljon a Vatikánba, mert igazi isteni csoda történt!
– Olyan idegesítő vagy – kuncog megint.
– Aha, de attól még kedvelsz.
Erre elhallgat. Számítok rá, hogy csendben is marad, de végül káromkodik egyet az orra alatt, és azt válaszolja:
– Ja, lehet.
– Két csoda egy este alatt? – színlelek csodálkozást. – Mi van, világvége?"




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése