2018. február 19., hétfő

J. K. Smith: Szerelem hirdetésre


Egy újrakezdés hihetetlen története.
Kori élete fordulóponthoz érkezik. Férje és szülei meghalnak, munkahelyét elveszíti, egyedül marad a világban, csak legjobb barátnőjére számíthat. Mindennapjait eddig családja szabályai szerint élte. A tragédia után minden megváltozik körülötte. Vajon hogy éli meg a hirtelen jött függetlenséget?
Megtakarított pénzéből utazni szeretne, a helyszínt csukott szemmel választja ki a földgömbre bökve. Azonban úgy tűnik,  férje még a halála után is képes ezt a tervét is meghiúsítani. A lány régi életét maga mögött hagyva munkát vállal egy kanadai farmon. A farm tulajdonosával, a jóképű Christopher Walkerrel, aki egyedül neveli kislányát, hamar kölcsönös vonzalom alakul ki közöttük.
Vajon túléli kapcsolatuk a múlt szellemeinek felbukkanását? Van esély újrakezdeni egy tragédiák sokaságával teletűzdelt életet?
J. K. Smith humoros jelenetekben és érzelmekben gazdag könyve ezekre a kérdésekre keresi a választ, és elvezeti az olvasót egy olyan világba, ahol a család és az összefogás a legfontosabb érték.



Könyvadatok:
Oldalszám: 320
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2017
Sorozat: -



Jó néhány hónapja csorgattam már a nyálam J. K. Smith könyvére. Annyira megtetszett a szépséges, színes borító miatt, amikor először megláttam, hogy azon nyomban elhatároztam, valamikor mindenképpen sort kerítek rá. Azóta rengeteg pozitív kritikát olvastam róla, melyek még inkább meghozták hozzá a kedvem, és nem bírtam tovább várni vele. Egy könnyed, humoros, romantikus regényre számítottam, ennél azonban sokkal többet kaptam.


Laskovics Orsolya, becenevén Kori nemrég elveszítette a férjét és a munkáját. A szülei már nem élnek, egyedül legjobb barátnőjére, Andira számíthat, aki mindenben támogatja. Kori elhatározza, hogy maga mögött hagyja nehéz múltját, és új életet kezd Magyarországtól távol. Válaszol egy hirdetésre, amit az amerikai Chris Walker adott fel, aki házvezetőnőt keres a farmjára. A lány megkapja az állást, így összecsomagol, és kiköltözik a farmra, ahol kezdetét veszi élete legnagyobb kalandja. Ellátja a ház körüli feladatokat, közben vigyáz Chris kislányára, Hollyra, akit idővel nagyon megszeret. Egyre jobban otthon érzi magát a csendes környéken, és Chrisszel sem közömbösek egymás iránt. Lassan (vagyis inkább gyorsan) egymásba szeretnek, és minden jól is alakul, míg fel nem tűnik egy kéretlen személy, és veszélybe nem sodorja mindazt, amit Kori eddig felépített külföldön.

Nincs rá megfelelő szó, mennyire imádtam ezt a könyvet. Könnyed, vicces, pörgős történet, amibe lehetetlen nem beleveszni. J. K. Smith olyan írónő, akire oda kell figyelni, és ha így folytatja, minden regényét pillanatok alatt fogom befalni. A Szerelem hirdetésre nagyszerű alkotás. Persze vannak hibái, de kit érdekel, amikor ennyire aranyos és szerethető? Azt azért hozzá kell tennem, hogy viszonylag nehezen rázódtam bele a történetbe, eleinte kicsit döcögősen indult a kapcsolatunk (fránya időhiány, mindig a legrosszabbkor jön), de amint volt néhány szabad percem, már kaptam is a kezembe, hogy újra belemerülhessek. Ahogy haladtam előre, egyre jobban elkapott a gépszíj, teljesen magával sodort, és nem is engedett el az utolsó mondatig. Úgy magába szippantott Kori és Chris világa, mintha én is ott laktam volna velük a farmon, és premier plánból figyeltem volna a szerelmük kialakulását. Megannyi kalandban és vicces szituációban lehetett részem, a sziporkázó párbeszédekről nem is beszélve. Sajgott a szívem rendesen, mikor véget ért ez a csodálatos utazás, és el kellett szakadnom a kötettől. Az írónőnek fergeteges humora van, nem egyszer annyira nevettem, hogy a könnyeim is majdnem kibuggyantak. Olyan szinten vett le a lábamról, hogy még mindig a földön fekszem, és most sem tértem teljesen magamhoz.


A karakterek egytől-egyig imádnivalóak, élethűek, tele vannak szívvel-lélekkel. Kori baromi erős és legfőképpen bátor lány, csodáltam azért, hogy bele mert vágni ebbe a nem mindennapi kalandba. Ha valaki, hát ő megérdemelte, hogy a szörnyű múltját hátrahagyva felépítsen egy békés, boldog életet egy olyan férfi oldalán, aki igazán megérdemli. Szó szerint nagy utat jár be, látványos jellemfejlődésen megy keresztül, és a végére határozott, magabiztos nő válik belőle. Christől nem lehet nem elalélni. Komolyan, minden lánynak ilyen pasi kellene. Kedves, vicces, gyengéd, okos, gondoskodó, óriási szíve van és mindezek mellett még jól is néz ki, bár annál a bizonyos fordulópontnál legszívesebben lekevertem volna neki egyet-kettőt. Hát szabad így bánni életed szerelmével, és titkolózni előtte?! Ettől függetlenül imádtam, ahogyan Korival viselkedett, és tény, hogy elég gyorsan, de egy igazi álompár született meg általuk a lapokon keresztül. Kedveltem az egész Walker családot, Hollyt pedig különösen imádtam, eszméletlenül cuki. A személyes kedvencem mégis kétségtelenül Andi volt. Hatalmas arc, kő kövön nem marad, ha felbukkan valahol. Totálisan őrült, de nagyon odaadó barátnő, és olyan fanyar humorérzékkel van megáldva, hogy sokszor a szememet kellett törölgetnem, annyira pukkadoztam a nevetéstől a beszólásain. Drága Frigyes, örülök, hogy már a történet elején sem éltél, különben a saját kezemmel fojtottalak volna meg. Remélem, a pokol kénköves bugyraiban szaunázol épp, miközben az ördög vasvillával bökdösi a hátsódat minden egyes nap.

Összefoglalva tehát a Szerelem hirdetésre fantasztikus olvasmány egy tehetséges írónőtől. Könnyed, humoros és végtelenül szerethető. Remélem, J. K. Smith rengeteg szuper regénnyel fog még megörvendeztetni minket.


Pontszám: 10/10


Nézőpont: E/3, múlt idő, Kori és Chris szemszögéből
Kedvenc karakter: Andi
Kiknek ajánlom: akik szeretik a vicces, romantikus történeteket



Idézetek a könyvből

"– Mindenki megérdemel egy családot."

"– Szentséges ég! Soha életemben nem láttam ilyet – nézett nagy szemekkel Chris a tűzpiros csizmára. Látszott, erősen koncentrál, hogy ne nevesse el magát.
– A barátnőm búcsúajándéka volt. Szerintem tök csini – tette hozzá kényeskedve a lány.
– A magas sarkúnál mindenképpen jobb, csak bikák közelébe ne menjen benne. Megvadulnának a szerencsétlenek.
– Kösz a tanácsot, humorkirály. Foglalkozhatnánk inkább a lovaglással?
– Nehéz lesz, amikor a lába szó szerint virít. Sötétben is könnyen észre lehetne venni. Ki is dobom az összes elemlámpát. Költséghatékonyabb, ha feldobom a vállamra és maga előrenyújtja a lábát.
– Oké, megvárom, amíg befejezi a röhögést, addig leülök Holly mellé a szénabálára. Neki legalább tetszik. Holly – kiabált oda a kislánynak Kori –, milyen a csizmám?
– Csúcsszuper! Apa, én is kapok olyat?
– Na, látja, maradikám. Csúcsszuper surranóm van, úgyhogy most felpattanok a musztángom hátára, és ellovagolok a naplementében.
– Oké, csúcsszuper csukás csajszi, pattanjon csak fel! Amúgy nem musztáng, és nehezen száguldozik a naplementében reggel, főleg, hogy egy futószáron fog körözni a karámon belül.
– Részletkérdés."

"– Éjszakánként gyúrni szoktál?
– Szerinted? Alszom, bár az elmúlt pár éjszaka nehezen aludtam, fantáziálgatok egy nőről.
– Viccelsz? Csak a csajok szoktak fantáziálni esténként – hahotázott Kori.
– Nehogy azt hidd, annyi helyzetben elképzeltelek már, hogyha egyszer valóra
válthatom őket, hetekig nem is alszunk.
– Szent szar – szaladt ki magyarul Kori száján, miközben lehajtotta céklavörössé vált arcát.
– Most azt mondtad, hogy alig várod?
– Hát, majdnem – kuncogott a lány."

"Néha hagyni kell, hogy a másik egyedül elinduljon céltalanul, hogy kitombolja magát."

"– Azt hiszem, most jönne az a rész, hogy elkísérlek az ajtóig, megcsókollak, te behívsz egy italra, aztán…
– Hé, nagyfiú, kicsit előreszaladtál – nevetett Kori.
– Úgy akartam befejezni, hogy adok egy puszit, azt mondom, pá, és lelépek, te pedig zokogva nézed a távolodó kocsimat.
– Aha, akkor gyere, eljátsszuk, aztán majd megnézed, sírok-e utánad."




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése