2018. január 29., hétfő

Cindi Madsen: Cinderella Screwed Me Over - Hamupipőke, menj a búsba!


Melyik Disney-hercegnek felelnek meg a volt pasijaid?
Ki lenne Hamupipőke párja, aki örömmel táncolt a lánnyal? Persze a kulimunkára már az egyik emberét küldte, hogy keresse meg a cipő tulajdonosát. Kire osztanád a meg nem értett művészlelket a Szépség és a szörnyetegből? Ki játszaná a munkamániás Robin Hoodot?
Darby Quinn olyan lány, aki már nem hisz a tündérmesékben. Túl sokszor égette meg magát, ezért inkább levonja a megfelelő következtetéseket:
Tilos randizni olyannal, aki teljesen rá van szervülve az autójára.
Ha valaki túl jónak tűnik, hogy igaz legyen, az így is van.
Szóba sem jöhet féltékeny srác.
Nem tudod megváltoztatni a férfiakat. Saját maguknak kell rendbe tenniük az életüket.
Van néhány nem lehetetlen eset. De ők nem számítanak, mert a sors annyira mocskos dög.
Ám egy napon Darby megismerkedik az észbontóan szexi Jake-kel. Úgy tűnik, a férfi tényleg kedves, megbízható és teljesen normális. Vajon már róla is rajzolják az új hercegfigurát a Disney-stúdióban? Vagy ő lesz a kivétel, aki erősíti a szabályt?


Könyvadatok:
Fordító: Frei-Kovács Judit
Oldalszám: 400
Kiadó: Lettero
Kiadás éve: 2017
Sorozat: -



Tavaly szeptemberben, nem sokkal a megjelenése után figyeltem fel erre a könyvre. Emlékszem, jót mosolyogtam akkor a címén, de arra nem vettem a fáradtságot, hogy tüzetesebben utánanézzek. Tetszett a borító, érdekesnek találtam, de ennyi. Aztán, ahogy teltek-múltak a hetek, egyre többször jött velem szembe, már-már úgy éreztem, követ a kötet. Felbukkant itt, felbukkant ott, így hát nem volt mit tenni, közelebbről is szemügyre kellett vennem. A fülszöveget áttanulmányozva megállapítottam, hogy ez bizony egy könnyed, meseszerű romantikus regénynek ígérkezik, amit akkor a legjobb olvasni, amikor kint röpködnek a mínuszok. Néhány csésze forró tea társaságában be is kuckóztam vele a meleg takaróm alá, hogy jól elküldjem a búsba Hamupipőkét. Jelentem, sikeresen megtörtént.


Történetünk főhőse a különleges nevű Darby Quinn, aki teljesen kiábrándult a szerelemből. Harmincéves korára tucatnyi tönkrement párkapcsolatot tudhat a háta mögött, ezért nem csoda, hogy már nem hisz a happy endekben. Szerinte nem létezik a "boldogan éltek, míg meg nem haltak", és a tündérmesék csak átverik az ember lányát. Elhiteti magával, hogy nincs szüksége senkire, és remekül megvan egyedül, egészen addig, míg nem találkozik a kedvenc éttermének tulajdonosával. Még sosem futott össze Jake Knight-tal, így Darby arra a téves következtetésre jut, hogy a fickó biztosan hazudik. Jake azonban nem adja fel, újra és újra randira hívja a lányt, akármilyen nehéz eset is. Darby végül beadja a derekát, hiszen Jake vonzó, intelligens, egyáltalán nem hazug és törődik vele - de mi van, ha mégsem ő az igazi? Vajon ismét csalódnia kell?

A Hamupipőke, menj a búsba! egy igazi chick lit könyv. Könnyed, humoros, laza kikapcsolódást nyújtó kötet, amivel villámgyorsan lehet haladni. Egyáltalán nem csöpögős, ám annál érdekesebb romantikus történet, amely leveszi a lábáról az olvasót. Cindi Madsen nagyon ötletes megoldást választott azzal, hogy beleszőtte a klasszikus tündérmeséket, mint például a Csipkerózsikát, Hófehérkét, A kis hableányt és persze a címadó hercegnőt. Tetszettek ezek az úgynevezett "esettanulmányok", amikor főhősnőnk egy-egy mesebeli herceghez hasonlította az exeit, akármennyire elrugaszkodottnak is találtam. Mert azért valljuk be, a legtöbb lány nem épp a rajzfilmek lovagjaihoz hasonlítja a volt pasijait, főleg, ha nem egy rossz fát tett a tűzre az illető. Ennek ellenére szerettem ezeket a részeket, mert egyedivé varázsolták a regényt, és ezáltal néhány oldal erejéig megismerhettük a sokat emlegetett múltbeli férfiakat. Közülük persze néhányan feltűnnek a jelenben is, jelentősen bonyolítva ezzel Darby és Jake bimbózó románcát. Azért túl nagy izgalmakat és fordulatokat nem kell várni, helyenként kicsit kiszámítható a sztori, de szerencsére nincs benne sok drámázás, és a rózsaszín köd sem telepszik rá túlságosan az agyunkra. Olvastatja magát, csak úgy faltam a sorokat, és remekül éreztem magam közben. Ellazított, miközben jókat mosolyogtam, vagy épp hümmögtem egy sort, amikor az események nem olyan irányt vettek, amilyet szerettem volna. A borítóra is muszáj áldoznom pár szót, mert élőben egyenesen káprázatos! Elsőre fel sem tűnik, de ha megfelelő szögben tartjuk a fény felé, megjelenik rajta a sok kis csillag, ami jelentősen feldobja. Imádom!


A karakterek szerethetőek és emberiek, tele kétségekkel és érzelmekkel. Darby okos, talpraesett nő, kreatív, mivel lakberendezőként dolgozik, és szeret olvasni. Ezen pozitív tulajdonságok miatt jó pár plusz pontot könyveltem el neki, bár ez nem jelenti azt, hogy legszívesebben ne ráztam volna jól meg néha. Megértem, hogy túl sokszor törték össze a szívét, és emiatt nem akar többé szerelmes lenni, sőt, enyhén szólva is cinikus, de ettől még nem kellene végleg lemondania a boldogságról. Örültem, mikor végre elkezdett nyitni Jake felé, aki egy fantasztikus fickó, igazi lovag, és nem csak a vezetékneve miatt. Kedves, jóképű, nem adja fel akkor sem, amikor Darby sokadjára visszautasítja, kitartóan ostromolja. Igazán meg akarja ismerni őt, és nem is nagyon tudják elkerülni egymást, hiszen egy házban laknak. Szuper párost alkotnak, drukkoltam Jake-nek, hogy meghódítsa szíve hölgyét. Mellettük kaptunk még számos mellékszereplőt, többek között Stephanie-t, aki Darby legjobb barátnője, ám külsejét tekintve az ikertestvére is lehetne, valamint ott vannak az ikrek, Drew és Devin, akik rendes fogadott bátyként vigyáznak a lányra, még ha olykor eléggé kőfejűek is.

Ha tehát egy könnyed, szórakoztató olvasmányra vágynátok, amivel elvonulhattok a hideg, szürke hétköznapok elől, bátran ajánlom ezt a könyvet. Tanulságos mese arról, hogy az élet nem habos torta, és mindig tartogat számunkra nehézségeket, de ha néha felrúgjuk a szabályainkat, és merünk kockáztatni, nagyszerű dolgok történhetnek velünk. Nagyon megtetszett az írónő stílusa, remélem, a jövőben lesz még alkalmunk olvasni tőle.


Köszönöm szépen a könyvet a Lettero Kiadónak!


Pontszám: 10/9


Nézőpont: E/1, múlt idő, Darby szemszögéből
Kedvenc karakter: Jake
Kiknek ajánlom: akik hisznek a tündérmesékben



Idézetek a könyvből

"Lemondtam a pasikról, és belevetettem magam a munkába. Rengeteg pénzt költöttem cipőkre. Egy pár magas sarkú jóval boldogabbá tett, mint egy férfi. Sokkal tovább tartott, és ami még ennél is fontosabb: nem cserélt le egy csinosabbra."

"A való életben általában sokat változtat a dolgokon, ha tisztázódik a helyzet. Mert van olyan mocskos szennyes, amelyet nem lehet tisztára mosni."

"A reménytelenség szomorú dolog, de reménykedni veszélyes. A valódi kérdés inkább az volt, hogy a végén melyikkel járok jobban."

"- Te döntesz a befejezésről. Ha valamit nem szeretsz, nem kell mást tenned, mint változtatni rajta.
- Ez valóban jó ötletnek tűnik, de a valóság azért ennél bonyolultabb. - Égett a gyomrom a rémes érzéstől, hogy az életem egyre bonyolultabb lesz. - A dolgok soha nem úgy végződnek, ahogy az ember szeretné."

"- Minden értékes dologhoz kemény munka és egy kis kockázat kell."




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése