2017. december 20., szerda

R. Kelényi Angelika: A grófnő árnyékában


1609 októberében Fabricius Flóra, egy pozsonyi orvos lánya Báthory Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul.
Hamarosan megtanulja, semmi sem az, aminek látszik, és semmi sem biztos, csak a halál. Ki mozgatja vajon a szálakat? Ki az, aki befolyásolja az eseményeket, és a gyilkolástól sem riad vissza?
Minden erejére szüksége van, hogy legyőzze az akadályokat és kibogozza a sötét titkot, melyet a csejtei vár falai rejtenek. Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki.
R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas és vérfagyasztó történetet mesél el, korhű történelmi háttérbe helyezve.
Ahogy azt már megszokhattuk tőle, írása nem nélkülözi a romantikát és a politikai cselszövést sem.



Könyvadatok:
Oldalszám: 418
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2017
Sorozat: Az ártatlan #1



R. Kelényi Angelika gyönyörű könyvébe azóta szerelmes vagyok, mióta először megláttam a könyvesboltok polcain. A különleges és egyedi borító azonnal elvarázsolt, egyszerűen nem bírtam betelni vele. Csak nézegettem és simogattam, és tudtam, hogy egyszer muszáj lesz elolvasnom. Ez az "egyszer" azonban sokkal hamarabb eljött, mint reméltem, mivel nemrég egy nyereményjáték keretében volt szerencsém megnyerni a regényt. Örömmámorban úszva alig vártam, hogy végre a kezembe kaphassam, és amint ez megtörtént, többé el sem akartam szakadni tőle.


A grófnő árnyékában a tizenhetedik század eleji Magyarországra repít vissza minket. A tizennyolc éves Flóra hónapok óta nem kapott hírt a Báthory Erzsébet udvarában szolgáló nővére, Dorottya felől, ezért elhatározza, hogy addigi pozsonyi életét hátrahagyva a keresésére indul. Megérkezve Csejtére aggodalmát fokozzák a szörnyű pletykák, miszerint egyre több cseléd tűnik el a várból, akiket a kiszámíthatatlan viselkedésű grófnő ölet meg. Flóra minden tőle telhetőt megtesz, hogy megtalálja a testvérét, ám akaratlanul is folyton bajba keveredik, így a félig olasz származású Mariani hadnagynak nem egyszer kell megmentenie. A férfi segít neki a kutatásban, és idővel mindketten olyan megdöbbentő felfedezéseket tesznek, melyekre még álmukban sem gondoltak volna.

Már az első néhány oldal után éreztem, hogy nem fogok csalódni ebben a kötetben. Egyre többet és többet akartam belőle, határtalan kíváncsisággal faltam a lapokat. Egyetlen percre sem hagyott unatkozni, mindig adott valamilyen új rejtélyt, amin pöröghetett az agyam. R. Kelényi Angelika remekül vegyíti a romantikát és a krimit, mindezt korhű történelmi háttérbe helyezve. A hiteles leírások és a régimódi szóhasználat miatt annyira lenyűgözővé és átélhetővé válik az egész történet, hogy sokszor úgy tűnt, mintha én magam is ott sétálgatnék a csejtei vár falai között, vagy épp a sötétben leskelődnék az ördögi dada után. Izgalmamban tövig rágtam mind a tíz körmömet, hogy megtudjam, ki mozgatja a háttérben a szálakat, és miért rabolja el a lányokat. Sorra gyártottam az összeesküvés-elméleteket, és örültem, ha egyik-másik helyesnek bizonyult közülük. Ilyenkor vadul bólogattam, hogy "igen, pontosan erre gondoltam", aztán meg szedhettem fel az államat a földről meglepetésemben, és azt kérdezgettem, "ez mégis hogyan történhetett?" Fordulatokból tehát nincs benne hiány, mert amikor már azt hisszük, mindent értünk, az írónő bedob egy újabb csavart, így teszi letehetetlenné a könyvet.


A karaktereket is olyan intenzitással kelti életre, hogy majd' leszaladnak a lapokról. Flóra nem egy tipikus úrihölgy, szókimondó és vakmerő, ezáltal hamar az események sűrűjében találja magát. Nagyon makacs, csak a saját feje után megy, szinte soha nem azt teszi, amit elvárnak tőle. Tetszett, hogy semmit sem hagyott magára erőltetni, hanem igenis kiállt magáért, és nem engedett a kor nyomásának. Komoly és megfontolt lány, akinek igencsak felvágták a nyelvét, bár nem minden esetben képes egyedül kimászni a szorult helyzetekből. Így kerül a képbe Mariani, a jóképű itáliai hadnagy, aki számtalanszor húzza ki őt a slamasztikából. Rejtélyes, pimasz és arrogáns fráter, mégis ellenállhatatlan. Mindig türelmetlenül vártam a felbukkanását, és a Flórával közös jeleneteiket, hiszen tökéletes párost alkotnak együtt. Imádtam a civódásaikat és a köztük lévő szikrát, akármilyen keveset is kaptam belőle.

Mindent egybevetve nagyon szerettem A grófnő árnyékában tartózkodni. Izgalmas és kalandos történelmi regény, amely egyszer megmosolyogtat, máskor pedig agyalásra késztet. Kíváncsi vagyok, a folytatásban milyen újabb akadályokat kell legyőznie főhősnőnknek. Bárcsak már a Bűnös örömök városában lennék!


Pontszám: 10/10


Nézőpont: E/1, múlt idő, Flóra szemszögéből
Kedvenc karakter: Flóra, Mariani
Kiknek ajánlom: a történelmi romantikusok szerelmeseinek



Idézetek a könyvből

"Azt mondják, a dühöt, bánatot hagyni kell kiáradni, különben elégeti a szívet, a lelket, észrevétlen pusztítja el az embert."

"A lángolás nem múlik el, ha táplálják a tüzet, ha erős a szerelem, ha erős a sorsközösség."

"- Most már leveheti ezt a madárcsőrt a fejéről, hölgyem. Elmúlt a veszély. Látja, még egy holttestet is sikerült megölnie Jóskának."

"Berta mindig azt mondta, ha egy-egy álmomat elmeséltem neki, hogy alighanem köze lehet az álombéli dolgaimnak a napközbeni gondolataimhoz,
úgyhogy nagyon vigyázzak, mire gondolok, mert még álmomban viszontlátom őket. Magamban azt gondoltam, hogy akkor bizony kizárólag szép gondolataim lesznek, hogy az álmom is örömet okozzon. Azóta tudom, hogy az álom csalárd, kiforgat, megtéveszt, és egy boldog gondolatból is képes rémálmot kreálni. Ezért teljesen mindegy, mit gondolunk napközben, éjjel akár minden a visszájára is fordulhat."

"Hittem, hogy aki elégedett az életével, az másokkal is elnézően, kedvesen viselkedik. Mennyivel több jó ember élne a világon, ha a személyes boldogságukból fakadó jóindulat vezérelné őket!"




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése