2017. augusztus 7., hétfő

Kody Keplinger: Lying Out Loud - A hazugságháló


Sonny ​Ardmore remekül hazudik. 
Arról, hogy az apja börtönben van, hogy az anyja kirakta őt otthonról, és éjszakánként titokban a legjobb barátnőjénél alszik. 
Talán Amy Rush az egyetlen, aki átlát Sonny hazugsághálóján, és mellette áll, bármi történjék is. Mindent megosztanak egymással: a titkaikat, a ruháikat… Sőt, még a Ryder Cross iránti utálatuk is közös. 
Ryder az új fiú a Hamilton gimiben, és megtestesíti mindazt, amit Sonny és Amy ki nem állhat: a srác egy beképzelt, sznob stréber. Csakhogy Rydernek van egy gyenge pontja: Amy. Le sem tagadhatná, hogy belezúgott. Úgyhogy amikor Ryder e-mailben randira hívja Amyt, a két lány úgy érzi, kihagyhatatlan alkalom kínálkozik a számukra. 
Úgy alakul, hogy Sonny egy egész éjszakát végigchatel Ryderrel, és őszinte borzalmára rádöbben, kezdi megkedvelni a fiút. Csakhogy van egy kis probléma: Ryder végig azt hitte, Amyvel beszélget. Úgyhogy Sonny bonyolult hadműveletet eszel ki, amivel rádöbbentheti Rydert, valójában mindig is őt akarta, nem Amyt. Képes lesz Sonny egészen az igazságig jutni a hazugságai segítségével, vagy végül Rydert és Amyt is elveszíti? 
Kody Keplinger egy vicces és egyben szívszorító történettel tér vissza a The DUFF – A pótkerék világába: azokról a hazugságokról ír, amiknek bedőlünk, és azokról az igazságokról, amikre véletlenül sem számítanánk. 


Könyvadatok 
Fordító: Szabó Krisztina 
Oldalszám: 312 
Kiadó: Könyvmolyképző 
Kiadás éve: 2016 
Sorozat: - 


Elmondhatatlanul vártam, hogy végre a kezeim közé kaparintsam ezt a könyvet, és újra elmerüljek a The DUFF - A pótkerék világában. Bianca története nagyon a szívemhez nőtt anno, és nem volt kétségem afelől, hogy Sonny sztorija is kellőképpen elbűvöl majd. Nos, igazam lett: Kody Keplinger megint megcsinálta! 

Sok általános jelzőt rá lehet aggatni A hazugsághálóra. Klisés, sablonos és szinte minden tini-problémát felvonultat, de azt meg kell hagyni, Kody Keplinger nagyon ért a kamaszok nyelvén. Más könyvekben az ilyen sémák borzasztóan idegesítenek, itt viszont nem voltam hajlandó ezekkel foglalkozni. Csak leültem, elkezdtem olvasni, és hagytam, hogy sodorjon magával a történet. Néha annyira belefeledkeztem, hogy észre sem vettem az idő múlását, és egyszer csak azon kaptam magam, hogy hopp, elfogyott az összes oldal. Lendületes, fiatalos, könnyed, humoros ifjúsági regény, amit nem csak a tizenévesek, hanem a húszas éveik elején járó olvasók is nyugodtan a kezükbe vehetnek. 



A kötet a The DUFF világában játszódik, egyfajta folytatásként szolgál, de akkor sem kell megijedni, ha még nem próbálkoztatok A pótkerékkel. Önállóan is olvasható, mások a főszereplők, de ugyanolyan szórakoztató, mint az elődje. Köszönhető ez annak is, hogy az írónő mindig olyan hétköznapi, problémákkal küzdő karaktereket alkot, akikkel könnyen lehet azonosulni. Most is egy ilyen szereplőt állított a középpontba. Ő Sonny Ardmore, aki szinte soha nem mond igazat. Igazi kamukirálynő, az apróbb füllentésektől kezdve a komolyabb hazugságokig semmitől sem riad vissza. A legjobb barátnőjével, Amy Rush-sal (aki nem mellesleg a DUFF-ból ismert Wesley húga) gyerekkoruk óta elválaszthatatlanok. A két lány jobban nem is különbözhetne, mégis remekül kiegészítik egymást. Amy csendes, kedves és gazdag, míg Sonny nagyszájú, gyors észjárású és eléggé le van égve. Eddig mindig csak ketten voltak a világ ellen, de a barátságukba "belerondít" Ryder Cross, akibe Sonny totálisan belezúgott. Csakhogy Ryder Amyért van oda, így egy faramuci szerelmi háromszög születik, ami kínos jelenetekkel és még több hazudozással jár. 



Én mindhármójukat nagyon kedveltem, legfőképpen Sonnyt. Igazán összetett karakter, néha mosolyt csalt az arcomra, máskor viszont jól megszidtam volna, amiért elhallgatja az igazságot. Egyáltalán nem tökéletes, rengeteg hibája van, mégis végtelenül szerethető. A történet végére sokat fejlődik, akárcsak Amy és Ryder, mind kisebb-nagyobb változásokon mennek keresztül. Természetesen a Rush családot sem kell nélkülöznünk, akik angyalok módjára gondoskodnak Sonnyról. Olykor-olykor szívesen bemásztam volna  a könyvbe, hogy engem is megszeretgessenek egy kicsit. 

A borítót pedig imádom! Annyira színes, annyira Sonnys. Tetszik, hogy a címből mindig valamilyen rövidítés jön ki a mai tinédzser-szlengből. LOL. 


Pontszám: 10/10 


Nézőpont: E/1, múlt idő, Sonny szemszögéből 
Kedvenc karakter: Sonny 
Kiknek ajánlom: a lélekben fiataloknak 



Idézetek a könyvből 

"Tudtam, hogy borzalmas ember hírében állok. De szerettem áldásként gondolni arra, hogy jól hazudok. Miért lenne ilyen képességem, ha nem azért, hogy használjam?" 

"Biztos voltam benne, hogy ennél rosszabb már nem lehet és valószínűleg ez volt a legnagyobb hiba, amit csak elkövethettem. Ha az ember elhiteti magával, hogy rosszabb már nem lehet, akkor tutira bebizonyosodik, hogy nem így van." 

"Tényleg sajnáltam őt. Nekem nem kell magyarázni, milyen borzalmas tud lenni egy szülő-gyerek kapcsolat. És mennyire fájdalmas, amikor pont azok az emberek okoznak csalódást, akik felneveltek." 

"– Gazdagok vagytok. A Black Friday nem a szegényeknek van, mint én? Hogy ti amolyan Az éhezők viadala stílusban nézhessétek, ahogyan felére leárazott iPodért küzdünk?
– Nem vagyunk gazdagok – válaszolta Amy.
– Már ne is haragudj, de milyen kocsid van?
– Lexus.
– És a bátyádnak?
Sóhajtva válaszolt:
– Porsche.
– Ennyit erről."

"Nagy meglepetésben lehet részed, ha esélyt adsz másoknak." 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése