2018. február 26., hétfő

Oscar-díj Book Tag


Idén 90. alkalommal kerülnek átadásra március 4-én a kis arany szobrocskák Amerikában. Ennek örömére úgy döntöttem, kitöltöm az Oscar-díj book taget, és én is kihirdetem néhány kategóriában a saját nyerteseimet a könyvek terén. Akik tehát a díjakat kapják...




Legjobb film -> Legjobb könyv (ever):

Az ember, akit Ovénak hívnak

Egy igazán szívhez szóló történet, ami sokszor megnevetteti és elgondolkodtatja az olvasót. Az elejétől a végéig imádtam, és olyan érzelmi hatást váltott ki belőlem, amit eddig csak nagyon kevés könyvnek sikerült. Csakis ajánlani tudom mindenkinek, kortól, nemtől, életkortól függetlenül.




Legjobb rendező -> Legjobb író számodra az utóbbi egy évben vagy összességében:

Sarah J. Maas

Az Üvegtrón toronymagasan vezeti a kedvenc sorozataim listáját, és a Tüskék és rózsák udvara sem áll tőle sokkal távolabb. Sarah egy igazi varázsló, aki mindig tudja, mikor kell meglepnie, ezáltal olyan mértékben gubancolja össze az érzéseimet vagy töri szilánkosra a szívemet, hogy még napokkal a kötetei elolvasása után is szedegetem össze a darabkáimat. Egyszerűen zseniális, amit csinál.




Legjobb férfi és női főszereplő -> Legjobban megformált, leghitelesebb, hozzád legközelebb álló szereplők bármely könyvben:

Penryn & Rafi

Bár az Angelfall trilógia utolsó részével nem voltam maximálisan elégedett, még mindig ők a kedvenc karaktereim. Penryn vagány, talpraesett főhősnő, aki nem ijed meg a saját árnyékától, Rafi pedig épp annyira beképzelt, mint amennyire gondoskodó és védelmező. Fantasztikusak együtt és külön-külön is.




Legjobb forgatókönyv -> Legjobb cselekmény:

A kárhozott

Ettől a regénytől aztán rendesen eldobtam az agyam. Annyira pörögnek benne az események, hogy csak kapkodtam oda-vissza a fejemet, egyetlen pillanatra sem laposodik el a cselekmény, eszméletlenül fordulatos és izgalmas. Hatalmas kedvenc lett.




Legjobb látványtervezés/díszlet -> Legjobb világépítés:

Hó, mint hamu

Ennek a kategóriának a győztese számomra egyértelműen Sara Raasch műve. Teljesen beleszerettem abba a csodálatos világba, amit az írónő hihetetlen aprólékossággal alkotott meg a lapokon, minden egyes itt töltött másodpercet élveztem. Hamarosan neki is esek a folytatásnak, mert már alig várom, hogy visszatérhessek Télországba.




Legjobb idegen nyelvű film -> Legjobb nem angol/amerikai eredetű könyv:

Kalandor a tengeren

Ezt a díjat csakis egy rendkívül tehetséges magyar szerző nyerheti. Izolde Johannsen történelmi sorozatának harmadik kötete nagyszerűen szórakoztat amellett, hogy korhűen ábrázolja a második világháború tengeri csatáit. Izgalmas, kalandos, egyben akciódús és humoros - kell ennél több?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése